måndag 17 augusti 2009

Silverfirrar


Efter ett par dagar av fest och trivsel börjar vardagen att smyga sig på. Jag har börjat att leta kneg för fulla muggar och Richard har fortsatt med sitt vanliga jobb.

Vårat projekt i veckan blir att försöka göra lägenheten lite poppig, vi får se om det går att sminka denna gris. De som bodde här innan oss hade inte riktigt samma smak som vi. Ikeas 80-tals möbler och torkade blommor samt flodhästvasar verkar vara deras melodi. Vi fick lite tips av Simon och Lisa, Richards bekanta här i stan, om bra vintageaffärer som vi ska kika på.

Jag måste ju erkänna att jag har saknat Sergej en aning sen jag kom hit, men i morse fick jag reda på att det var helt och hållet onödigt då det säkert finns 100 husdjur bara inne i vårat badrum. Dock i form av silverfiskar som jag brutalt mördade så fort jag fick tag på dom. Det lär nog bli att ha tänt därinne så man slipper se dom små liven.

En annan lite trevligare överraskning var katten Osbourne som vi träffade ute på våran uteplats. En väldigt gullig svart kisse som inte alls var blyg utan kom och gosade med mig och Richard.

1 kommentar:

  1. Om ni går cirka 300 m till lekplatsen mitt i Haga kan ni vanligtvis träffa på Crazy-Iguana-Lady. Alltså en galen tant med leguan. Hon finns. Fa real.

    SvaraRadera