onsdag 26 augusti 2009

jobb jobb jobbs


Efter en natt av sjukt dålig sömn kom jag mig iväg och gick på anställningsintervju på Bring city mail. Jag möttes i dörren av en groteskt lång, men trevlig och chill man. Vi satt och surrade en liten stund om det hårda livet som brevbärare och bestämde sedan att jag skulle få en chans! Jag ska börja min upplärningsvecka den 7:e, sweeeet!

Efter det firade jag och hjärtat det med att gå och käka lunch på det amerikanska 50-talsfiket en bit från oss. Efter det var det bara att fara iväg till Angered som förövrigt verkar vara världens ände. Jag skulle dit på min andra inplanerad anställningsintervju, denna gång som personlig assistent. Ju längre spårvagnen tog mig blev det mer och mer klottrat på fasaderna. När vi surrat ett tag om det hårda livet som personlig assistent så kom vi fram till att hon skulle prata med min förra chef och om allt verkade bra där var det väl bara att tuta och köra. Flyt är nog vad detta kallas.

När jag ändå var i Angered och dessutom var en halvtimme tidig så passade jag på att kolla runt lite. Det verkade inte överdrivet spännande, det fanns kiosker och så kallade turkresuranger. Däremot hittade jag ett smärtcentrum, vet inte om det var någon form av BDSMklubb eller så, verkade spännande hur som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar