tisdag 25 augusti 2009

Slottsskogen!


Idag har jag och Richard varit och fikat med Maria och hennes son Nils, därav detta bedårande fotot --->

Som den äkta norrlänning och lantlolla jag faktiskt är så har jag börjat sakna dom öppna landskapen och gröna vidderna som norrbotten och kanske främst Gemträsk har att erbjuda! Detta har jag och Richard dock rådit bot på genom ett besök till slottsskogen, bara 5mins promenad från vårat hem. När vi entrade den enormt stora parken så kände jag mig som en ko som kommer på sommarens första grönbete!

Ungefär såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=rFGeyY2zhp4&feature=related

Vi såg några harar och ett rådjur! Vi såg även ett gäng sälar som senare visade sig vara sjöfåglar utklädda till sälar.. det var ganska mörkt när vi var där. Ett fenomen som verkar väldigt utbrett är det så kallade parkhänget. Folk som helt enkelt hänger i parker, med eller utan (mest med?) alkohol. Det verkar hur som helst fantastiskt och äger tydligen rum hela sommaren, alla dagar i veckan, dygnet runt :)

Jag och Richard har under två dagar haft besök av en kille från israel. Det har varit intressant och om jag ska vara ärlig, jävligt jobbigt. Det var intressant att höra hans åsikter om saker och ting och höra hur livet var för honom i Israel, men det var ganska jobbigt att hålla honom sysselsatt samt att göra det dagliga deget och runtsåsandet i lägenheten. Hur som helst, det som han uppmärksammade mest var hur mycket det svenska samhället bygger på att vi litar på varandra. Exempelvis tyckte han att det var helt sjukt att vi har shop express där man själv får scanna varorna. Även att man själv blippar sin biljett på bussen. En annan rolig sak var att han trode att plingan när man gick in och ut från hyrvideostället var en metalldetektor.

Glada nyheter är att jag ska på två anställningsintervjuer under morgondagen, på Bring City mail och på nått personlig assistentjobb. Jag har inte direkt förberett mig inför någon utav dom utan tänker förlita mig på min spontana charm :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar