onsdag 19 augusti 2009

SJ - Vi förlåter er


Nu har SJ visat sin djupa ånger över de 6 timmar vi fick vänta under våran tågfärd. Det lustiga var att dom skickade ett tillgodokvitto på 623:-, detta kan endast användas vid köp av ny resa med SJ. Förstår dom inte att efter en sådan traumatisk tågfärd, som till och med hade dödlig utgång (!), för älgen det vill säga, så vill man inte se ett tåg igen på väldigt väldigt länge. Men, det var en fin gest och det kommer nog att komma till användning. Dock så har både jag och Richard med våran obotliga optimism levt som två kopior av Marie Antoinette, i tron om att SJ snart ska göra oss rika igen.

Vårat projekt går frammåt, alla torkade blommor har åkt ut, gräsliga mattor, gardiner och annat har fått gömma sig i garderoben och lär få göra det ett år frammåt! Vi har även mifflat ihop våran egendesignade lampa. Denna kreativa process krävde mig och Richard på både blod, svett och tårar. Blodet och tårarna från mig, svetten från Richard :P Jag lärde mig den hårda vägen att man inte ska försöka bryta upp en stickkontakt med en morakniv... Resultatet blev dock mycket bra måste jag säga.

Ikväll blir det mys med film :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar